21 februar 2011

Google One Pass skal distribuere udgiveres digitale indhold

Googles Eric Schmidt rejser i disse dage rundt i Europa, og i går kunne han fra Tyskland annoncere Google One Pass, som skal gøre det muligt for aviser og blade at sælge deres nyheder online. Annonceringen kommer kort tid efter, at Apple offentliggjorde regler for salg gennem iOS-applikationer.

Hvor Apple tager 30 % af kagen, kan udgiverne med Google One Pass beholde 90 % selv, mens Google tager resten. Til at starte med er Google One Pass tilgængelig for forlag i USA, Storbritannien, Canada, Frankrig, Italien, Tyskland og Spanien, men Google har planer om at udvide til andre lande i fremtiden. Brugere kan dog købe magasinerne fra alle lande, hvor Google Checkout fungerer.

Forlagene har også mulighed for selv at kontrollere forbrugernes data, hvilket ikke er muligt på Apples platform. Herudover kan forlagene bestemme, hvor ofte samt hvor meget de vil opkræve, hvilket giver mulighed for forskellige abonnementstyper, så kunder for eksempel kan købe en uges adgang til en enkelt artikel eller et års abonnement på et magasin.

http://newz.dk/google-one-pass-skal-distribuere-udgiveres-digitale-indhold

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

The Invisible Forces That Shape Our World — A Look into Ray Dalio’s Framework

In a world overwhelmed by headlines, trends, and rapid technological disruption, it’s easy to lose sight of the deeper, long-term forces sha...