15 juli 2011

Vi køber efter vaner og ikke viden

Vaner bestemmer vores indkøb: "Viden om sund mad er ikke nok til at ændre indgroede vaner, viser ny norsk forskning.

Selvom indkøbsvognen er fuld af gulerødder og gode intentioner, når man nærmer sig kasselinjen, kan det være en håbløs kamp at styre udenom slikhylderne.

Vi kan være nok så sundhedsbevidste og kunne sige kostrådene i søvne, alligevel siger vi et og køber noget andet, viser en større igangværende afdækning af nordmændenes madvalg lavet af Nofima Marked.

Forskerne brugte bl.a. et online spørgeskema, som 1.600 forbrugere udfyldte og lavede større interview med 20 udvalgte forbrugere."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Is Love Fading for the Sussexes? Harry and Meghan’s Relationship Under Scrutiny

Is Love Fading for the Sussexes? For years, Prince Harry and Meghan Markle have been the couple who stood united through thick and thin—defy...